Elektrik Aboneliği Açtırmak İçin Yapılması Gerekenler
Yeni bir eve taşınma sürecinde yapılması gerekenler arasında elektrik aboneliği açtırmak veya taşıtma işlemi de yer alır. Elektrik aboneliği başvurusu yapmak için bulunulan ilin ilgili elektrik dağıtım şirketine başvurmak gerekir. Bunun için şubeye giderek elektrik aboneliği açma talebinde bulunulabilir. Şubede işlemlerin sorunsuz bir şekilde halledilebilmesi için gerekli evrakların eksiksiz bir şekilde yanınızda bulunması gerekir. Sıfırdan elektrik aboneliği açmak istiyorsanız hazırlamanız gereken belgeler şunlardır:
- T.C. kimlik belgesi
- Tapu, kira kontratı gibi mülkiyete ait bir belge
- İskan raporu
- DASK poliçesi
- Onaylı elektrik projesi
Elektrik aboneliği için gerekli evraklar yukarıda sayıldığı gibidir. Bu evrakların şubeye gitmeden önce eksiksiz bir şekilde hazırlanması oldukça önemlidir. Ayrıca elektrik aboneliği açtıracak kişinin bizzat kendinin gidip başvuruda bulunması gerekir. Eğer işlemleri üçüncü şahıslar gerçekleştirilecekse, noter onaylı vekaletname fotokopisine ihtiyaç olur.
İnternetten Elektrik Aboneliği Başvurusu Nasıl Yapılır?
Elektrik aboneliği açtırma için şubelere gitmenin dışında bu işlemler online olarak da halledilebilir. Farklı şehirlerde hizmet veren elektrik dağıtım şirketleri farklıdır. İnternet üzerinden başvuru yaparken bölgenize hizmet veren elektrik dağıtım şirketini bulup başvuru işlemlerini kolayca tamamlamayabilirsiniz. Aşağıda e-devlet üzerinde elektrik aboneliği başvurusunu nasıl yapacağınız anlatılmıştır:
- Öncelikle Elektrik Görevli Tedarik Şirketlerinin Sunduğu e-Hizmetler sayfasına gidilmelidir.
- Ardından elektrik aboneliği kimin adına açılacaksa onun e-devlet hesabına giriş yapılmalıdır.
- Aboneliğin hangi il için gerçekleştirileceği seçilmelidir.
- Bireysel Abonelik Başvurusu sekmesine tıklayıp ve yeni başvuruda bulunmalısınız.
İnternet üzerinden elektrik aboneliği başvurusu yapmak için elektrik dağıtım şirketinin web sitesini de kullanabilirsiniz. Elektrik firmalarının internet sitelerinde yer alan Online İşlemler menüsü size bu konuda oldukça yardımcı olur. Elektrik aboneliği değişikliği gibi diğer elektrik abonelik işlemlerini de buradan gerçekleştirebilirsiniz. Bu sayede elektrik aboneliği açtırmak, taşımak veya iptal etmek için şubelere gitmenize gerek kalmaz. Evinizde elektriği kullanmaya başlayabilmeniz için güvence bedelini ödemeniz ve ekiplerin evinize gelip elektriği açması gerekir.
Eski Eve Ait Elektrik Aboneliğinin İptali
Yeni taşınacağınız kiralık ev için elektrik aboneliği açtırabilmeniz için öncelikle eski evinizdeki elektrik aboneliğinizi kapatmanız gerekir. Ayrıca elektrik aboneliği iptal işlemi sayesinde eski evinize taşınan kişilerin sizin adınıza borç yapmasını önleyebilirsiniz. Bununla birlikte eski evinizin elektrik aboneliğini iptal ettirmezseniz, aboneliği açtırırken ödediğiniz güvence bedelini de geri alamazsınız. Elektrik aboneliği iptali için hizmet aldığınız elektrik şirketine başvuruda bulunmalısınız. Eğer aynı bölge içinde yer alan bir evden diğerine taşınacaksanız, hizmet alacağınız elektrik şirketi yine aynı olur. Bunun için eski aboneliğinizi sonlandırıp yeni ev adresiniz için abonelik alacaksanız, iki işlemi aynı yerde yapabilirsiniz.
Elektrik aboneliği ile ilgili her türlü işlem için elektrik aboneliği randevusu almak, işlemleri kısaltan bir faktördür. İnternet üzerinden elektrik dağıtım şirketine gitmek için randevu alıp uzun süre beklemeden işlemleri halledilebilirsiniz. Bununla birlikte açtırma, iptal ettirme, taşıtma, üzerine alma gibi her türlü işlem için elektrik aboneliği gerekli evraklar da kişinin yanında bulunduğu takdirde süreç aksamadan işler. Ancak bu evraklarda herhangi birinin eksik olması durumunda işlemler gerçekleştirilemez.
Elektrik Aboneliğini Üstüne Almak Ne Demektir?
Elektrik tüketimi gerçekleştirilen yerdeki elektrik sözleşmesinin, elektriği kullanacak kişiye devredilmesine elektrik aboneliği üzerine alma adı verilir. Bu işlemi gerçekleştirmek için bölgedeki görevli elektrik şirketi ile iletişime geçilmelidir. Daha önceden kullanılan bir elektrik sayacını üzerine almak isteyenler ise elektrik tedarikçisini değiştirerek aboneliği üstüne alma işlemini gerçekleştirebilir. Kiralık daire tutanların elektrik aboneliği taşıma ve üstüne alma işlemleri görevli elektrik şirketleri veya serbest elektrik tedarikçileri tarafından yapılır. Kiracıların, görevli elektrik firmaları ile elektrik aboneliği yapması için şu belgeleri hazırlamaları gerekir:
- T.C. kimlik aslı ve fotokopisi
- Kira kontratının aslı ve sözleşmesi
- Zorunlu Deprem Sigortası (DASK)
- Aynı sayaca ait eski bir elektrik faturası
- Elektrik şirketine güvence ve elektrik abonelik ücretine istinaden yapılmış ödeme dekontu
- Aboneliğin taşınacağı gerçek veya tüzel kişi ile yapılmış perakende elektrik satış sözleşmesi
Elektrik aboneliği devretme sürecinde kiracılar bu belgeler ile elektrik dağıtım firmalarına başvuruda bulunmalıdır. İşlemlerin tamamlanmasının ardından 3 ile 7 gün içinde devretme işlemi gerçekleşir.
Elektrik Abonelik Ücreti Ne Kadardır?
Elektrik aboneliğini üstüne alma işlemi esnasında yetkili elektrik şirketine, bir defaya mahsus olmak üzere güvence bedeli ödemesi yapılır. Damga vergisi, kesme açma bedeli ve dosya ücreti olarak ödenen bu tutar, her sözleşme için alınır. Elektrik aboneliği ücreti birim fiyatları aşağıda verilmiştir:
- 1kW mesken için, 20 TL açma/kesme ücreti ve 37,6 TL güvence bedeli alınır.
- 5kW mesken için, 100 TL açma/kesme ücreti ve 188 TL güvence bedeli alınır.
- 1kW ticarethane için, 20 TL açma/kesme ücreti ve 106,9 TL güvence bedeli alınır.
- 5 kW ticarethane için, 100 TL açma/kesme ücreti ve 534,5 TL güvence bedeli alınır.
Bunlara ek olarak sözleşmeye esas olan güvence bedelinin binde 9,48’i kadar devlet tarafından damga vergisi olarak alınır. Kesme/açma bedeli ise her yıl değişmektedir. Yukarıda verilen birim fiyatlara göre elektrik abonelik ücreti en az 5kW üzerinden hesaplanmaktadır. Elektrik aboneliği taşıma işleminden sonra elektriği kullanabilmek için bu bedellerin ödenmesi gerekir. Bu sebeple elektrik aboneliği taşıtmak için yeni eve taşınmanız gerekir.
Elektrik Aboneliği Açtırmak İçin Yapılması Gerekenler
Yeni bir eve taşınma sürecinde yapılması gerekenler arasında elektrik aboneliği açtırmak veya taşıtma işlemi de yer alır. Elektrik aboneliği başvurusu yapmak için bulunulan ilin ilgili elektrik dağıtım şirketine başvurmak gerekir. Bunun için şubeye giderek elektrik aboneliği açma talebinde bulunulabilir. Şubede işlemlerin sorunsuz bir şekilde halledilebilmesi için gerekli evrakların eksiksiz bir şekilde yanınızda bulunması gerekir. Sıfırdan elektrik aboneliği açmak istiyorsanız hazırlamanız gereken belgeler şunlardır:
- T.C. kimlik belgesi
- Tapu, kira kontratı gibi mülkiyete ait bir belge
- İskan raporu
- DASK poliçesi
- Onaylı elektrik projesi
Elektrik aboneliği için gerekli evraklar yukarıda sayıldığı gibidir. Bu evrakların şubeye gitmeden önce eksiksiz bir şekilde hazırlanması oldukça önemlidir. Ayrıca elektrik aboneliği açtıracak kişinin bizzat kendinin gidip başvuruda bulunması gerekir. Eğer işlemleri üçüncü şahıslar gerçekleştirilecekse, noter onaylı vekaletname fotokopisine ihtiyaç olur.
İnternetten Elektrik Aboneliği Başvurusu Nasıl Yapılır?
Elektrik aboneliği açtırma için şubelere gitmenin dışında bu işlemler online olarak da halledilebilir. Farklı şehirlerde hizmet veren elektrik dağıtım şirketleri farklıdır. İnternet üzerinden başvuru yaparken bölgenize hizmet veren elektrik dağıtım şirketini bulup başvuru işlemlerini kolayca tamamlamayabilirsiniz. Aşağıda e-devlet üzerinde elektrik aboneliği başvurusunu nasıl yapacağınız anlatılmıştır:
- Öncelikle Elektrik Görevli Tedarik Şirketlerinin Sunduğu e-Hizmetler sayfasına gidilmelidir.
- Ardından elektrik aboneliği kimin adına açılacaksa onun e-devlet hesabına giriş yapılmalıdır.
- Aboneliğin hangi il için gerçekleştirileceği seçilmelidir.
- Bireysel Abonelik Başvurusu sekmesine tıklayıp ve yeni başvuruda bulunmalısınız.
İnternet üzerinden elektrik aboneliği başvurusu yapmak için elektrik dağıtım şirketinin web sitesini de kullanabilirsiniz. Elektrik firmalarının internet sitelerinde yer alan Online İşlemler menüsü size bu konuda oldukça yardımcı olur. Elektrik aboneliği değişikliği gibi diğer elektrik abonelik işlemlerini de buradan gerçekleştirebilirsiniz. Bu sayede elektrik aboneliği açtırmak, taşımak veya iptal etmek için şubelere gitmenize gerek kalmaz. Evinizde elektriği kullanmaya başlayabilmeniz için güvence bedelini ödemeniz ve ekiplerin evinize gelip elektriği açması gerekir.
Eski Eve Ait Elektrik Aboneliğinin İptali
Yeni taşınacağınız kiralık ev için elektrik aboneliği açtırabilmeniz için öncelikle eski evinizdeki elektrik aboneliğinizi kapatmanız gerekir. Ayrıca elektrik aboneliği iptal işlemi sayesinde eski evinize taşınan kişilerin sizin adınıza borç yapmasını önleyebilirsiniz. Bununla birlikte eski evinizin elektrik aboneliğini iptal ettirmezseniz, aboneliği açtırırken ödediğiniz güvence bedelini de geri alamazsınız. Elektrik aboneliği iptali için hizmet aldığınız elektrik şirketine başvuruda bulunmalısınız. Eğer aynı bölge içinde yer alan bir evden diğerine taşınacaksanız, hizmet alacağınız elektrik şirketi yine aynı olur. Bunun için eski aboneliğinizi sonlandırıp yeni ev adresiniz için abonelik alacaksanız, iki işlemi aynı yerde yapabilirsiniz.
Elektrik aboneliği ile ilgili her türlü işlem için elektrik aboneliği randevusu almak, işlemleri kısaltan bir faktördür. İnternet üzerinden elektrik dağıtım şirketine gitmek için randevu alıp uzun süre beklemeden işlemleri halledilebilirsiniz. Bununla birlikte açtırma, iptal ettirme, taşıtma, üzerine alma gibi her türlü işlem için elektrik aboneliği gerekli evraklar da kişinin yanında bulunduğu takdirde süreç aksamadan işler. Ancak bu evraklarda herhangi birinin eksik olması durumunda işlemler gerçekleştirilemez.
Elektrik Aboneliğini Üstüne Almak Ne Demektir?
Elektrik tüketimi gerçekleştirilen yerdeki elektrik sözleşmesinin, elektriği kullanacak kişiye devredilmesine elektrik aboneliği üzerine alma adı verilir. Bu işlemi gerçekleştirmek için bölgedeki görevli elektrik şirketi ile iletişime geçilmelidir. Daha önceden kullanılan bir elektrik sayacını üzerine almak isteyenler ise elektrik tedarikçisini değiştirerek aboneliği üstüne alma işlemini gerçekleştirebilir. Kiralık daire tutanların elektrik aboneliği taşıma ve üstüne alma işlemleri görevli elektrik şirketleri veya serbest elektrik tedarikçileri tarafından yapılır. Kiracıların, görevli elektrik firmaları ile elektrik aboneliği yapması için şu belgeleri hazırlamaları gerekir:
- T.C. kimlik aslı ve fotokopisi
- Kira kontratının aslı ve sözleşmesi
- Zorunlu Deprem Sigortası (DASK)
- Aynı sayaca ait eski bir elektrik faturası
- Elektrik şirketine güvence ve elektrik abonelik ücretine istinaden yapılmış ödeme dekontu
- Aboneliğin taşınacağı gerçek veya tüzel kişi ile yapılmış perakende elektrik satış sözleşmesi
Elektrik aboneliği devretme sürecinde kiracılar bu belgeler ile elektrik dağıtım firmalarına başvuruda bulunmalıdır. İşlemlerin tamamlanmasının ardından 3 ile 7 gün içinde devretme işlemi gerçekleşir.
Elektrik Abonelik Ücreti Ne Kadardır?
Elektrik aboneliğini üstüne alma işlemi esnasında yetkili elektrik şirketine, bir defaya mahsus olmak üzere güvence bedeli ödemesi yapılır. Damga vergisi, kesme açma bedeli ve dosya ücreti olarak ödenen bu tutar, her sözleşme için alınır. Elektrik aboneliği ücreti birim fiyatları aşağıda verilmiştir:
- 1kW mesken için, 20 TL açma/kesme ücreti ve 37,6 TL güvence bedeli alınır.
- 5kW mesken için, 100 TL açma/kesme ücreti ve 188 TL güvence bedeli alınır.
- 1kW ticarethane için, 20 TL açma/kesme ücreti ve 106,9 TL güvence bedeli alınır.
- 5 kW ticarethane için, 100 TL açma/kesme ücreti ve 534,5 TL güvence bedeli alınır.
Bunlara ek olarak sözleşmeye esas olan güvence bedelinin binde 9,48’i kadar devlet tarafından damga vergisi olarak alınır. Kesme/açma bedeli ise her yıl değişmektedir. Yukarıda verilen birim fiyatlara göre elektrik abonelik ücreti en az 5kW üzerinden hesaplanmaktadır. Elektrik aboneliği taşıma işleminden sonra elektriği kullanabilmek için bu bedellerin ödenmesi gerekir. Bu sebeple elektrik aboneliği taşıtmak için yeni eve taşınmanız gerekir.